عید فطر روز وحدت بیشتر مسلمانان جهان برای مقابله با استکبار جهانی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های نماز عیدسعید فطر در مصلی ساری بر لزوم وحدت مسلمانان برای مقابله با استکبار جهانی تاکید کرد و گفت: امروز دربسیاری ازکشورهای اسلامی ، داعش و استکبار حضور دارند و مسلمانان برای مقابله با آنها به وحدت نیازمندند.

وی با اشاره به اینکه عید فطر بزرگترین عید مسلمانان است افزود: متاسفانه بهره برداری که باید از این عید شود نمی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: تمام آنچه که جهان به آن نیاز دارد در اختیار مسلمانان است ، منتها تفرقه بین مسلمانان مانع پیشرفت آن ها است.

آیت الله طبرسی به انشقاق و سستی مسلمانان و ظهور فرقه های افراطی اشاره کرد و افزود: لازم نیست مسلمانان برخورد ایجابی با جهان داشته باشند بلکه باید حرارت، حرکت و نور به جامعه جهانی ساطع شود.

وی با اشاره به ظهور داعش و ارتباط سعودی ها با صهیونیست ها گفت:  زمانی که ما خواسته ها و مطالبات استکبار را فراهم‌می کنیم آنها هم یک دولت قبیله ای پیدا می کنند و تلکه شان می کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مسلمانان باید به همدیگر کمک کنند، درست است که وضع اقتصادی ما هم مناسب نیست اما تکلیف شرعی دین مساعدت مظلوم و محروم است.

آیت الله طبرسی افزود: امروز، روز جایزه است چرا که مسلمانان ۳۰ روز را با روزه داری، بندگی خدا را انجام دادند.

وی با بیان اینکه نمازگزاران در نماز عید فطر باید ابتدا زکات فطره را بدهند و بعد نماز بخوانند گفت: کمال روزه داری با دادن فطریه میسر خواهد بود .

وی با اشاره به مضامین بلند دعای قنوت نمازعید فطر افزود: بندگان خداوند در این روز بهترین ها را از خداوند می خواهند.

آیت الله طبرسی فلسفه روزه را تقوا دانست و ابراز امیدواری کرد بعد از ماه رمضان نیز مومنان کمتر به دعوت شیطان لبیک گویند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار